Ekonomi

WeChat’ten ilham alan Musk, Twitter’ı dijital bir banka haline getirecek

242 milyar dolarlık kişisel servetiyle dünyanın en güçlü insanı Elon Musk’ın 44 milyar dolara satın aldığı Twitter’ın asıl planı yavaş yavaş gün yüzüne çıkıyor.

Twitter’ın logosundaki mavi kuşu atan ve adını X olarak değiştiren Musk’ın asıl planı, “yazışma platformunu” ödeme hizmeti de verebilen bir dijital bankacılık platformuna dönüştürmek… İlham kaynağı, sesli ve yazılı mesajlaşma uygulaması WeChat. Çin’de geliştirildi. Yaklaşık 1,4 milyar kullanıcısı olan WeChat üzerinden dijital para ile de ödeme yapılabiliyor. Musk’ın WeChat sevgisi zaten biliniyordu.

Musk, geçen yıl verdiği bir röportajda “her şey uygulaması” olarak adlandırdığı WeChat’i övmüş ve “Twitter ile buna yakın bir şey oluşturmak muazzam bir başarı olurdu” demişti. Yönetme özelliğini de ekleyeceğiz” diyerek Twitter’da olası değişikliğe dikkat çekti.

Kullanıcılar faturaları ödeyebilir ve yatırım yapabilir

İngiliz BBC Televizyonu şunları söyledi: “Musk, satın alındığından beri X’in reklam gelirinin neredeyse yarısını kaybetti. Ağır bir borç yükü altında mücadele ediyor. Büyüyen X, gelirde bir sıçramaya yol açacaktır” yorumunu yaptı. 2023 yılında 353,9 milyon olan X kullanıcı sayısının önümüzdeki yıl 335,7 milyona gerileyeceği tahmin ediliyor.

2011 yılında teknoloji devi Tencent tarafından başlatılan WeChat’in hizmetleri arasında mesajlaşma, sesli ve görüntülü arama, sosyal medya, yemek teslimatı, taşınabilir ödemeler, oyunlar, haberler ve hatta buluşma yer alıyor. “WhatsApp, Facebook, Apple Pay, Uber, Amazon, Tinder ve daha birçok uygulama” olarak adlandırılan WeChat’in “Cüzdan” özelliği yaygın olarak kullanılıyor.

Özellikle, kullanıcı banka ve kredi kartlarını WeChat’e bağlayabilir. Çin’deki birçok mağaza ve çevrimiçi perakendeci, ödeme yapmak için QR kodlarını tarayarak WeChat ödemelerini kabul ediyor. Kullanıcılar WeChat üzerinden fatura ödeyebilir, yatırım yapabilir ve hatta kredi alabilir. Peki Çin modeli Batı’da işliyor mu?

Hong Kong’daki Çin Üniversitesi’nden Kecheng Fang, WeChat’in Çin’deki başarısını ülkedeki rekabet düzenlemesi eksikliğine bağlıyor: “Pekin yönetiminin çoğu Batı ülkesiyle çelişen rekabet düzenlemesi eksikliği, WeChat gibi bir uygulamanın rekabet etmesine izin veriyor. alışveriş platformu Taobao ve video uygulaması Douyin ile. Platformları etkili bir şekilde engellemesine izin veriyor.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu